Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Are you an artist? Are you interested in studying art? Do you want to know what drives the art market? Or do you simply want to know how to become a successful artist? From the first-hand experience of a world-renowned artist, this book gives you a deep insight into the art world and reveals how you can become successful yourself. The two authors got together with a world-famous artist and asked for some advice. From these conversations – supplemented with input from fellow artists, gallery owners, collectors, and curators, as well as their own rich experiences in the art world – this book was written. It is the first book that analyzes the art system from the inside out and gives you all the necessary knowledge for your career as an artist in a clearly structured form.
Art --- art market --- kunstmarketing
Choose an application
Art --- evenementen --- kunstparticipatie --- kunstprojecten --- kunstmarketing
Choose an application
Service industry --- Marketing --- cultuurconsumptie --- kunstmarketing
Choose an application
Het wordt er voor culturele instellingen niet eenvoudiger op: de concurrentie die zij ondervinden van andere vormen van vrijetijdsbesteding is enorm, de overheid is voorzichtig met het verstrekken van subsidies en het publiek bezuinigt op kunst en cultuur. Daarom is het van groot belang dat de culturele sector verder professionaliseert op het gebied van marketing en promotie. In De kunst van cultuurmarketing brengt de auteur het marketingvak en de wereld van kunst en cultuur nader tot elkaar. Het boek biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Daarbij wordt ruim aandacht besteed aan ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media. Het boek bevat eigentijdse voorbeelden en zowel klassieke als actuele cases. Ieder hoofdstuk sluit af met discussievragen en stellingen. De tweede druk is geactualiseerd. Er zijn illustraties toegevoegd en er is aandacht voor ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.
Service industry --- Marketing --- Art --- cultuurmanagement --- kunst --- marketing --- cultuurorganisatie --- kunstmarketing
Choose an application
Money. Monetary policy --- Art --- kunsthandel --- kunstmanagement --- kunstmarketing --- sponsoring
Choose an application
Sociology of cultural policy --- kunstbedrijf --- portfolio's --- kunstmarketing
Choose an application
Verschillende auteurs constateren dat er een fundamentele veranderingen plaatsvinden in onze economie. We evolueren naar een beleveniseconomie. In een wereld van overvloed zijn mensen meer op zoek naar psychische behoeftebevrediging: behoefte aan inspiratie, aan het bij een betekenisvolle gemeenschap horen en aan zingeving in het algemeen. Dit boek is geschreven in het licht van dit besef. In Imagineering wordt de stelling geponeerd dat het Amerikaanse antwoord op de nieuwe vragen die deze economsiche situatie oproept, niet zonder meer te kopiëren is naar Europa. Dit boek presenteert het Europese antwoord: authentieke belevingsconcepten in plaats van thematiseren en toevoegen van theater. Het kunnen creëren van belevingswerelden (memorable experiences) die tot de verbeelding blijven spreken, is een onmisbare management'kunst' geworden, de kunst van het raken van het hart. Emotie en fantasie worden cruciale managementvaardigheden. In dit boek worden de instrumenten aangereikt. Imagineering is geschreven voor studenten en leidinggevenden binnen en buiten de leisure-industrie. Nijs en Peters schetsen op een overzichtelijke manier de processen die aangewend worden bij het ontwikkelen en tot stand komen van een concept, waarbij verbeelding, verbeeldingskracht en engineering de hoofdrol spelen. Gelijk hebben ze wanneer geponeerd wordt dat, na de informatiemaatschappij, de belevingsmaatschappij aan bod komt. Na het rationele, het imaginaire dus. En dat vraagt van de beleidsmensen en strategen andere maar even noodzakelijke skills. Het voordeel van dit boek is dat men niet noodzakelijk de hoofdstukken van a tot z in volgorde dient te lezen. De lezer kan op elk ogenblik inpikken op de inhoud, het is immers een soort gids in wat genoemd wordt "uw eigen memorable experience". Imagineering wordt ook voorgesteld als een soort doe-boek. Achteraan elk hoofdstuk is een 'sticky yellow' toegevoegd, een korte opsomming van belangrijke punten die werden behandeld. Eigen nota's kunnen dan analoog hiermee op memo-stickers geschreven worden en in het boek worden aangebracht. De lezer kan op die manier zelf zijn gepersonaliseerde cursus samenstellen Ook worden in het boek de kenmerken, analyses en het instrumentarium, zeg maar de bouwstenen voor een goed en evenwichtig imagineeringsbeleid uit de doeken gedaan. Interessant om melden is ook nog dat de verschillende onderdelen van de inhoud geënt zijn op de Europese markt en dat niet in de val is getrapt de Amerikaanse situatie op de onze te enten.
Applied marketing --- kunstmarketing --- cultuurconsumptie --- Art --- Economie. --- Marketing. --- PXL-Social Work 2018 --- economische filosofie --- belevingseconomie --- managementvaardigheden
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Capital structure --- creativity --- cultuurbeleid --- kunstbeleid --- kunstmanagement --- cultuurbeleid --- kunstbeleid --- kunstmarketing --- creativiteit
Choose an application
Sculpture --- fine arts [discipline] --- kunstbeleid --- kunstenaarschap --- kunsthandel --- kunstenaarschap --- beeldende kunst --- kunstbeleid --- kunstmarketing
Choose an application
Het wordt er voor culturele instellingen niet eenvoudiger op: de concurrentie die zij ondervinden van andere vormen van vrijetijdsbesteding is enorm, de overheid is voorzichtig met het verstrekken van subsidies en het publiek bezuinigt op kunst en cultuur. Daarom is het van groot belang dat de culturele sector verder professionaliseert op het gebied van marketing en promotie.br/br/In iDe kunst van cultuurmarketing/i brengt de auteur het marketingvak en de wereld van kunst en cultuur nader tot elkaar. Het boek biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Daarbij wordt ruim aandacht besteed aan ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.br/Het boek bevat eigentijdse voorbeelden en zowel klassieke als actuele cases. Ieder hoofdstuk sluit af met discussievragen en stellingen.br/br/Dit basisboek wordt gebruikt in kunst- en cultuuropleidingen die marketing als hoofd- of bijvak aanbieden. Daarnaast is het bedoeld voor (beginnende) professionals in culturele organisaties en creatieve zelfstandigen.
Service industry --- Marketing --- Art --- cultuurmanagement --- kunst --- marketing --- cultuurorganisatie --- kunstmarketing --- MAD-faculty 13 --- cultuur --- Cultuur --- Marketing. --- cultuurmarketing --- Cultuurmarketing
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|